Wasini - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lianne Brink - WaarBenJij.nu Wasini - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lianne Brink - WaarBenJij.nu

Wasini

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lianne

05 Mei 2010 | Kenia, Nairobi

In de laatste week van de vakantie zijn we heerlijk een dagje uitgeweest. Hanne en ik gingen naar Wasini Island, een heel klein eilandje voor de kust, helemaal in het zuidelijkste puntje van Kenia. Dit is schijnbaar de beste plek om te snorkelen. Eigenlijk zouden we deze trip met Hanne’s familie maken, maar omdat zij later aankwamen (door de vulkaan) hadden ze hier geen tijd voor, dus gingen we met ons tweeën!

Om 7.30 uur werden we opgehaald door de taxi die ons naar Shimoni bracht, het dorpje waar we op de boot zouden stappen. De tocht daarheen was al helemaal geweldig, alles is groen nu het zo geregend heeft. Afrika is zo mooi! Toen we in de auto zaten regende het wel af en toe, maar eenmaal in Shimoni aangekomen was het gelukkig droog en zonnig.

De boot zelf was ook geweldig: een oude vissersboot, van hout, met een zeil, maar ook met een motor. De vaartocht begon goed, want al na vijf minuten hadden we een aantal dolfijnen gespot! Ze zwommen best lang naast de boot mee, geweldig om te zien!
De rest van de tocht was ook echt heerlijk, er stond wel veel wind, maar gelukkig wordt ik niet snel zeeziek.

Na ongeveer een uur kwamen we aan bij het rif waar we gingen snorkelen. Ik had dat nog nooit gedaan, dus was heel benieuwd wat me te wachten stond en waarom iedereen daar altijd zo laaiend enthousiast over is.
In het begin vond ik het vooral heel lastig om mijn neus volledig uit te schakelen en door die snorkel te ademen, het was niet echt een succes… Maar na een minuutje of tien had ik de slag te pakken en kon ik dus eindelijk de onderwaterwereld bewonderen. En toen begreep ik het enthousiasme van veel mensen! Het koraal en de vissen waren echt heel erg mooi, met ongelooflijk veel kleuren en vormen en structuren, echt geweldig! Ik heb heel veel vissen gezien, soms in grote scholen maar ook vaak in tweetallen of alleen, heel veel verschillende koralen en zelfs een octopus (ook al was die half onzichtbaar omdat hij op de bodem tussen twee koralen lag).
Ik had nooit zoveel met vissen, maar dit uur snorkelen had van mij nog best iets langer mogen duren!

Eenmaal terug op de boot voeren we naar het eiland, waar we aanlegden bij Wasini Village. Daar gingen we lunchen, natuurlijk met vis. Ik heb voor het eerst van mijn leven een krab opengemaakt, wat nog een hele opgave was. Maar goed, ik heb weer een gat in mijn algemene ontwikkeling gedicht ;) De lunch was verder erg lekker, het uitzicht vanaf het terras was geweldig, dus al met al zeer geslaagd!
Na de lunch zijn we nog even Wasini Village rondgewandeld. Voor ons was dat niet zo schokkend, omdat wij de Village bij ons huis al gewend zijn en Wasini wel een stukje rijker is. Maar voor de andere toeristen in ons groepje was het wel confronterend. Dat deed me weer even beseffen hoe ik alles al gewoon ben geworden hier en hoe ik me eigenlijk helemaal niet meer zo realiseer dat de meeste toeristen alleen maar het leuke, mooie strand-gedeelte van Kenia zien. Ik ben echt blij dat ik hier tussen de plaatselijke bevolking leef en niet alleen maar het hotelpersoneel zie. Door echt in een dorpje te wonen leer je een land veel beter kennen dan door er alleen maar doorheen te reizen.
Het eiland zelf is verder heel mooi, een echt visserseilandje. We hebben dus ook heel veel oude vissersbootjes gezien, die hier dagelijks gebruikt worden.

Aan het eind van de middag voeren we met de boot terug naar Shimoni, waar we weer aan land gingen. De terugtocht was erg leuk, omdat de twee kapiteins van onze boot, Omari en Hamisi, allemaal liedjes begonnen te zingen. Het deed me een beetje denken aan de busreis tijdens schoolreisjes vroeger! Dat was echt wel grappig.

Aan het eind van de dag was ik wel heel moe (en verbrand) maar ook heel voldaan. Hopelijk kunnen jullie een beetje meegenieten van de foto’s, hoewel ik onder water natuurlijk geen foto’s heb kunnen maken. Er staan ook nog foto’s op bij mijn vorige verslag, voor degenen die dat nog niet gezien hebben. Daar zitten ook foto’s van mijn rasta’s tussen.
De site is picasaweb.google.nl/liannevandenbrink

Het volgende verslag volgt snel!

  • 05 Mei 2010 - 14:39

    Laurien:

    Hey Lianne!
    Wauw, dolfijnen gezien! Ik ben echt jaloers! Je belevenissen klinken echt helemaal super, je bent helemaal op je plek daar. Geniet ervan!

  • 05 Mei 2010 - 18:55

    Mama:

    Wat geweldig dat je gesnorkeld hebt.
    Vond je die vissen niet eng?
    Zeker ook weer een stapje verder in je algemene ontwikkeling!
    Geniet er maar van! een dikke knuffel van je moeder.

  • 07 Mei 2010 - 12:40

    Eline:

    Hei hei!

    Dolfijnen en snorkelen... gaaf zeg! Dat moet echt een hele belevenis zijn geweest! Lijkt me echt leuk om die in het "echt" te zien. Klinkt echt als een vakantie avontuur! Veel plezier nog en geniet ze!

    Zit hier op het moment midden in de tentamenstress... ben nu bezig met een take-home-exam en volgende week staat alweer de volgende voor de deur. De komende periode is het dus flink blokken... maar daarna heb ik dan eindelijk vakantie! ;)

    Tot de volgende keer!

    xXx

  • 09 Mei 2010 - 15:19

    Robert&Rianne:

    Hallo schoonzus

    Leuk dat je hebt gesnorkeld,Het is echt leuk he al die mooie kleuren van het koraal en die vissen.
    en gaaf he die dolfijnen naast de boot.
    dan snap je nu waarom ik het duiken zo gaaf vindt wil nu ook een keer naar kenia maar eerst de foto maar eens zien van Roy en jouw daar geniet er maar van ben benieuwd.

    Groetjes ons en tot snel

  • 09 Mei 2010 - 15:23

    Johan:

    lianne
    wat een mooi verhaal en leuke foto s goed te horen dat het goed gaat met je. en nog bedankt voor je krabbel op hyves super bedankt
    groetjes johan

  • 10 Mei 2010 - 20:49

    Fieke:

    Hee Lianne!

    Wasini Island is echt heeel gaaf he?! Tof dat jullie zijn gegaan. Ik wist ook niet dat snorkelen zo gaaf was maar dat is het echt wel he!
    Ik ga nu even je volgende verhalen lezen:D!
    Kusjes Fieke

  • 03 Juni 2010 - 20:12

    Adri Damsteeg:

    ha lianne;

    ik las de kerkbode et je site en vandaar dat ik je maar eens krabbel.
    Je hebt het tussen de buien door goed naar je zin en het is heel goed van je dat je het land wat gaat ontdekken,
    Ik merk wel uit je verslagen dat je weleens een beetje aan asperen moet denken maar dat si alleen maar goed hoor.
    Ik hoop dat jeje lekker vermaakt en hier is het op het ogenblik goed weer.
    ikzag je pa nog vanmorgen vroeg met de hond wandelen
    in het dorp zijn we ons aan het voorbereiden op onze vakantie en de kids hebben het druk met alle repetitie`s e.d.
    Het voetbalseizoen is eindelijk over en de braderie van de school van gisteravond was een waar succes.
    Er zijn weer heel wat dames zwanger maar ja wat wil je met zulk mooi weer.

    We hopen dat je daar in het Afrikaanse land nog lekker naar je zin hebt en dat je erook een heel beetje van geniet van die andere cultuur.

    he lianne namens flora en mij wensen we jouw een heel goede tijd toe in Kenia en mogelijk ben ik wel de eerste maar ehhhhhhhhh

    Alvast VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag he
    Neem er maar een lekkere borrel op.

    groeten;

    adri Damsteeg

  • 08 Juni 2010 - 11:32

    Erik En Ria:

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag,in kenia.
    Leuk om je verslagen te lezen.
    We wensen je nog een heel goede en fijne tijd toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Stage Kenia

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2010

Weer naar school

05 Mei 2010

Wasini

22 April 2010

Half vakantie

29 Maart 2010

Druk, druk, druk

23 Maart 2010

Bijna vakantie!
Lianne

Hallo allemaal! Welkom op mijn eigen waarbenjij.nu! In september zal ik eindelijk weer in het vliegtuig stappen, om voor de tweede keer een langere periode in Kenia te verblijven. Na ruim een jaar in Nederland kan ik niet wachten om weer naar mijn 'tweede thuis' te vertrekken! Via dit blog zal ik proberen om jullie regelmatig op de hoogte te houden van alles wat ik meemaak :) Veel leesplezier!

Actief sinds 18 Nov. 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 29850

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 12 Februari 2013

Werken in Kenia

31 Januari 2010 - 24 Juli 2010

Stage Kenia

Landen bezocht: